Etappe 5 Gernsheim - Heidelberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 5 Gernsheim - Heidelberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 5 Gernsheim - Heidelberg

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

23 September 2016 | Duitsland, Heidelberg

We fietsen van Grensbeim naar Heidelberg; een afstand van ca. 55 km. We boffen met het weer: strak blauwe hemel, weinig wind. Gezien de afstand hebben we vandaag genoeg tijd. We drinken koffie in de plaatsjes Lorsch en Weinheim.
Tot Weinheim fietsen we door bossen en over de akkers: een vlak landschap. Vanaf Weinheim ligt de route tegen heuvels geplakt en fietsen we tussen de druiven.
Weinheim is een historisch stadje met een gezellig marktplein.
Heidelberg is een bijzonder mooie stad. In het oude centrum is het drukte van belang. de stad maakt zich op voor het herfst feest van komend weekend.
We overnachten in het oude centrum in een hotelletje aan een groot plein. In de avond is het een gezellig drukte. Morgen fietsen we langs de Nacker naar onze volgende bestemming. We zijn benieuwd naar het feest aldaar.

• 24 September 2016 - 09:29

Heidi:

Ha die Carl en Henk!
    Weer mooie verhalen, nu over jullie fietstocht naar Niedernsill!
    Fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben! ☀️
    Geniet van jullie reis en van de mooie ervaringen onderweg!!
    Liefs Heidi