Etappe 6: Heidelberg naar Bad Friedrichshall - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 6: Heidelberg naar Bad Friedrichshall - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 6: Heidelberg naar Bad Friedrichshall

Door: carl moll

Blijf op de hoogte en volg Carl

24 September 2016 | Duitsland, Heidelberg

De zesde etappe : Van Heidelberg naar Bad Friedrichshall (83 km)
Ook deze ochtend is het weer fris weertje. In de ochtend heb je het fietsjack nodig tot 11:00 à 12:00 uur. Been stukken heb ik nog niet gebruikt, ik heb maar 1 stuk meegenomen, de tweede ligt nog thuis: jammer en fris voor de benen.
Wat op valt tijdens het fietsen langs de Nacker, veel sluizen en stuwen en weinig scheepvaart.
De route wisselt nog wel eens van oever: aan de zuidelijke zijde fietsen we in de bossen op halfverharde paden, aan de andere zijde langs de plaatselijke ontsluitingsweg. We hebben koffie gedronken in Pleutersbach, een klein dorpje met een grote bakkerswinkel. Ook hebben we het plaatsje Bad Wimpfen bezocht. Een Middeleeuws plaatsje, volgens lokale informatie het oudste stadje van Duitsland. Om daar te komen was een klim met behoorlijke steile stukken, maar dan zie je ook wat. De toren staat in de steigers en wordt gerenoveerd, de straten bestaan uit de kasseien, een trouw feest, mooi uitzicht over de omgeving.
We overnachten in het plaatsje Bad Friedrichshall. In dit plaatsje wordt zout gewonnen op 200 meter diepte. De zout mijnen zijn te bezoeken, maar daar zijn we te laat voor. In het plaatsje geen feesten. Morgen fietsen we langs de Kocher, een zijrivier van de Nacker. Het doel is Ellwangen en bevindt zich op ruim 110 km.

• 24 September 2016 - 23:07

Ellen Vosmeer:

Leuk om jullie verslagen weer te lezen en wat fijn dat het weer☀️☀️goed meewerkt.
    Succes en veel plezier onderweg
    Groetjes,Ellen

• 25 September 2016 - 10:28

Jan Crusifix:

Ik had wat achterstand met lezen, maar ik ben nu weer helemaal bij.
    Het leest als een professioneel verslag. Ga zo door ( als je er de tijd voor hebt).
    Ik vermoed dat de hoogtemeters er nu wel aan gaan komen, dus veel sterkte.

• 26 September 2016 - 08:24

Madeleine:

Mooie tocht maken jullie weer. Leuk om te lezen, ik krijg gewoon zin om er achteraan te fietsen (grapje).
    Nog veel fietsplezier toegewenst!
    Hartelijke groet,
    Madeleine

• 26 September 2016 - 11:07

Rob:

Carl, leuk om te lezen. Ben natuurlijk erg geïnteresseerd in de stuwen en sluizen. Veel plezier nog en geloof dat dit inspiratie oproept om iets dergelijks ook eens te ondernemen. Groet
    Rob