etappe 7: Bad Friedrichshall – Ellwangen (122 km) - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu etappe 7: Bad Friedrichshall – Ellwangen (122 km) - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

etappe 7: Bad Friedrichshall – Ellwangen (122 km)

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

27 September 2016 | Duitsland, Ellwangen

Iedere dag vertrekken we om ca. 9:00 uur, na het ontbijt en de dagelijkse foto van het onderkomen van die nacht.
De eerste 60 km volgt de fiets route de rivier de Kocher. Voor een deel van dit traject is het fietspad op een voormalige spoor aangelegd. De stations zijn nog herkenbaar aanwezig met een enkele wagon, de spoor bruggen (vakwerk bruggen) zijn voorzien van betonplaten. Fietste we gisteren vlak langs het water en reikte de bossen tot het water, vandaag fietsen we tussen de akkers en graslanden. We drinken koffie nabij het plaatsje Frochtenburg. Bij gebrek aan keuze is dat in een biergarten. Op zondagmorgen ben je niet de enige in de biergarten, maar zijn wel alleen aan de koffie. Frochtenburg is ook weer zo oud plaatsje met een stadsmuur en een toegangspoort, maar daar was nog geen leven in brouwerij. Het plaatsje Geislingen is de tweede stop. Nabij dit plaatsje is het hoogste viaduct van Duitsland gebouw, een 185 meter hoog imposant bouwwerk.
Het tweede deel van deze dag verlaten we de Kocher en fietsen we naar de rivier Jagst. Dit deel kent nogal wat heuvels waar we overheen moeten: we worden op 850 hoogte meters getrakteerd. Al met al een pittige dag.
Het einddoel is Ellwangen. Op de fietsbordjes zie ik dat dit op ca. 23 km Dinkelsbuhl ligt. In het verleden zijn we hier eens op vakantie geweest. Dinkelsbuhl en Ellwangen liggen aan de Romantische Strasse, welke bevindt zich tussen Wurzburg en Fernpass. Het is een oude handelsroute tussen Italië en de Noordelijke Duitse Hanzesteden.

• 27 September 2016 - 16:32

Jan Crusifix:

Wel apart om met HMa een gedeelte van de Romantische Strasse te rijden. Hoe romantisch kan het zijn !
    Volhouden en met dit weer zal dat geen problemen opleveren.
    We zien elkaar a.s. vrijdag.
    Goede reis.