Etappe 2 Well - Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 2 Well - Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 2 Well - Duren

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

21 September 2016 | Duitsland, Düren

Een mooie dag: Weinig wind, bewolkt. We fietsen naar Arcen, leuk plaatsje: Watermolen, bier brouwerij en mooie tuinen. Zeker de moeite waard voor een toekomstig bezoekje. Na Arcen steken we de Maas over en fietsen we tot Kessel langs de westelijke kant van de Maas. Veel rozen kwekerijen gezien, ook velden vol Afrikaantjes. In Kessel zien we een kasteel , waarvan de ruïne op eigentijdse wijze is gerenoveerd. Heel mooi de tegenstelling oude dikke muren en hedendaagse transparantie: veel glas en lichte constructies.
In Swalmen drinken we koffie en waande we ons al in Oosterrijk: de lokale jodel artiesten zijn aan het oefenen. Hadden we vorig jaar geen lekke band, dit jaar zijn we het land nog niet uit en mijn achterband is plat. Gelukkig voor de fietswinkel in Vlodrop, dus meteen een nieuwe binnenband. Het is jammer dat ze de buitenband niet in voorraad hebben, want die vertoont wat slijtage. Daar worden we na ca. 50 km weer mee geconfronteerd: Tweede platte band: plakwerk. Langs de Ruhr zijn hoofdzakelijk half verharde paden aanwezig, wat de kans op lekke banden vergroot. Na 143 km op ons logeer adres aan: b&b in plaatsje op ca. 10 km van Duren: Obermaubach.
Het is ondertussen 19:00 uur. Gauw nog even eten in het dorpje, echter daar werd de verjaardag van de bazin gevierd. Na het eten was het gezellig aan de bar. Er zijn altijd wel mensen geïnteresseerd wat 2 van die dwaze fietsers komen doen.