Etappe 4 Boppard - Gernsheim - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 4 Boppard - Gernsheim - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 4 Boppard - Gernsheim

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

23 September 2016 | Duitsland, Gernsheim

De vierde dag fietsen van Boppard naar Gernsheim.: ca. 120 km. Om 9:00 is het wel een fris weertje, maar het wordt al gauw warmer. Het eerste deel tot Bingen is langs de Rhein, vervolgens fietsen we naar Mainz tussen de druiven, pruimen en appelgaarden. Wat opvalt langs de Rhein is dat de campings nog goed zijn bevolkt. We zien ook veel mensen op de fiets: jong en oud.
In centrum van Mainz is het tijd voor een terrasje. Een modern centrum: ruime pleinen, geen historische gebouwen. In Mainz is in de 15e eeuw de boekdrukkunst uitgevonden door Gutenberg. Het is maar dat je het weet.
We overnachten in een b&b dat aan de binnenzijde mooi gerenoveerd is: veel natuursteen op de vloeren en in de badkamer, in de tuin wordt een nieuw huis gebouwd van hout, de gevels bestaan uit gestapelde boom stammen ontdaan van de bast: ziet er leuk uit.
In het dorp is weinig te beleven. Aan de Rhein is een oversteekplaats per pont en een haven en een mooi eetcafe. De temperatuur is goed en we hebben buiten op het terras gegeten.
Na Mainz gaan we de Rhein over richting Heidelberg: het doel van morgen. Na 4 dagen fietsen hebben we ca. 500 km afgelegd. Echter alleen het stuk langs de Rur en de Rhein is hetzelfde. Voor het overige hebben we met de GPS andere wegen weten te fietsen.