Etappe 9: Augsburg - Bad Tolz (126 km) - Reisverslag uit Bad Tölz, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 9: Augsburg - Bad Tolz (126 km) - Reisverslag uit Bad Tölz, Duitsland van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 9: Augsburg - Bad Tolz (126 km)

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

29 September 2016 | Duitsland, Bad Tölz

Door Augsburg stroomt de rivier de Lech. We volgen de Lech over een afstand van ca. 25 km in een natuur gebied van bossen, meren en dijken. Vervolgens fietsen we richting Ammersee. In het Bayerische land zijn nogal wat meren, waarvan het bestaan mij onbekend was. Hier fietsen we tussen de weilanden. We fietsen naar het plaatsje Diessen am Ammersee. In deze plaats eten we een broodje.
Omdat de route beschrijving van Reitsma leidt naar de plaats Garmisch-Partenkirchen en wij richting Niedersill, nabij Zell am See/Kaprun, fietsen verlaten we de tot dan gevolgde route. Henk heeft een tweetal varianten op Google maps geselecteerd. We vragen in lokale eet gelegenheid wat de mooiste route is. De man schrijft de plaatsen uit het hoofd op. Zo gezegd, zo gedaan. De opgegeven route en de Mio sluiten redelijk op elkaar aan. De mooiste route is in dit geval de kortste route met de meeste hoogte meters, de Mio is van de kortste route. De Alpen komen dichte bij, de hoogte van het landschap stijgt.
Aan het einde van de rit hebben we ca. duizend hoogte meters overwonnen.
We overnachten in een Gaststatte op ca. 2 km van de alte stadt van Bad Tolz.

• 29 September 2016 - 17:03

Rob: