Etappe 10: Bad Tolz – St Johan in Tirol (105 km) - Reisverslag uit Sankt Johann in Tirol, Oostenrijk van Carl Moll - WaarBenJij.nu Etappe 10: Bad Tolz – St Johan in Tirol (105 km) - Reisverslag uit Sankt Johann in Tirol, Oostenrijk van Carl Moll - WaarBenJij.nu

Etappe 10: Bad Tolz – St Johan in Tirol (105 km)

Door: Carl

Blijf op de hoogte en volg Carl

29 September 2016 | Oostenrijk, Sankt Johann in Tirol

Ook deze dag, woensdag 28 september, is het een zonnige dag.
Voordat we Bad Tolz verlaten fietsen we een rondje Alt Stadt. Bijzondere fraaie hoofdstraat met veel versierde gevels in vele hoedanigheden.
Vandaag rijden we de route die de Mio (GPS) voor ons heeft bepaald. Omdat we geen kaart van het gebied hebben zijn we steken blind. De fiets route aanduidingen langs de weg volgen we dan ook niet. Na 30 km komen we bij de Sliersee, een pittoresk meertje met een spoortje er langs. Echter hier vinden we langs de weg een kaart van het gebied en hebben we weer wat richting tot de grens. Uit deze kaart blijkt dat we de Tagernsee boven langs zijn gepaseerd. De GPS stuurt ons vervolgens richting Bayerische Zell. Vanaf die plaats gaan we de bergen over naar het volgende dal. We klimmen tot ca. 1220 m. Vervolgens is het een lange afdaling naar het Oberaufdorf (480 m).
We kruisen de A93 onderlangs en passeren de Inn en zijn in Oosterrijk. Vervolgens komen op een route die naar en van Kossen leidt. Via de Walch See bereiken we een route die het ene dal met het andere dal verbindt. Een prachtige route tussen de weilanden over een plateau. In het andere dal zijn we snel in St Johan in Tirol.
Het was een prachtige rit met veel hoogtemeters (ca. 1365 m) en vergezichten. De Alpen zijn majestueus.

• 01 Oktober 2016 - 02:09

Marius Moll:

Hallo Carl en Henk,
    Heel toevallig kwam ik jullie etappe 10 tegen, interessant jullie er weer terug te vinden tussen de alpen in Oostenrijk, waar ik zelf 2 x de vacantie door bracht, jaren geleden, en wel in Reutte en in Schrunz.
    Wat weer een enrome onderneming, naar Oostenrijk te fietsen, n.b. 1100 km.
    Stuur ons t.z.t. nog wat foto's, leven met jullie mee. Neem aan, dat jullie intussen de eind bestemming hebben bereikt. gefeliciteerd, neem er de hoed voor af. Toch wel erg interessant, zo'n neef in Holland te hebben. Hopen jullie allen weer te ontmoeten, hier of daar, de medailles liggen klaar.
    Hartelijke groeten aan jullie beiden en jullie better-halves en kinderen.
    Nicole en Marius